معرفی اسپلیت و کولر گازی و تفاوت هایشان

معرفی کولر گازی

اولین کولر گازی توسط ویلیس کریر در سال 1902 اختراع شد، کولر گازی به کولری گفته می شود که برای به وجود آوردن سرما  از تبدیل گاز به مایع و مایع به گاز استفاده می کند، امروزه تولیدکنندگان کولر گازی برای حفظ بازار به سراغ امکانات و ویژگی های اضافه تری رفته اند، فرایند کولر گازی ها بسته به امکانات و طرز کار و نوع نصب انواع مختلفی دارند.

  • یک تیکه ای ایستاده
  • پنجره ای
  • پرتابل
  • دو تکه

کولر گازی پنجره ای

همانطور که از اسم این کولرگازی مشخص است در پنجره یا حفره ای در دیوار نصب می گردد این نوع کولر گازی از جمله رایج ترین کولرگازی هستند که با وجود کمپرسور و اجزای قدیمی باعث شده مصرف برق بالاتری نسبت با دیگر انواع کولرگازی داشته باشد.

کولر-گازی-پنجره-ای

کولرگازی پرتابل

این نوع کولرگازی نسبت با دیگر انواع سر و صدای بیشتری دارد معمولاً در فضای کوچک یا فضاهایی که به صورت موقت به هوای خنک نیاز دارند استفاده می شودفرق کولرگازی پرتابل با کولرگازی پنجره ای در این است که رطوبت در پنجره ای از طریق شیلنگ به شکل آب به بیرون فرستاده می شود و کولر گازی پرتابل از فن تبخیرکننده استفاده می کند.

کولر-گازی-پرتابل

کولرگازی ایستاده

این نوع کولرگازی ابعاد بزرگتری نسبت به پرتابل دارد و همچنین قدرت سرمایش بیشتری دارد که مناسب برای فضاهای بزرگ و صنعتی می باشد پنل ایستاده کولرگازی که کندانسور و کمپرسور تشکیل شده است در فضای بیرونی قرار میگیرد.

کولر-گازی-ایستاده

معرفی اسپلیت

اسپلیت ها نسخه پیشرفته کولرگازی هستند که حاصل نتایج پیشرفته دانشمندان است که در برابر تولید محصولات با حداقل مصرف انرژی و تکنولوژی پیشرفته تولید شده است.

اسپلیت ها دو نوع هستند اسپلیت سرد و اسپلیت سرد و گرم که بنا به کارایی که دارد در فصل مناسب از آن استفاده می شود.

فرایند کار اسپلیت ها تبدیل مایع به گاز و گاز به مایع می باشد که بدین ترتیب خنک سازی محیط را به خوبی انجام میدهد

شکل ظاهری اسپلیت ها دو یونیت داخلی (اواپراتور) و خارجی (کندانسور) است که اواپراتورها در داخل و کندانسور که پنل اصلی می باشد در فضای بیرونی و درارتفاع نصب می شود، ترموستات کار شده در اسپلیت ها باعث زمانبندی در اسپلیت می شود که در تایمم مقرر اسپلیت به طور اتومات خاموش می شود.

تفاوت بین اسپلیت و کولرگازی

در ظاهر این دو دستگاه تهویه مطبوع هستند و با هم تفاوتی ندارند.
اسپلیت با توجه به فناوری پیشرفته ای که نسبت به کولر گازی دارد محبوبیت زیادی در بین مردم دارد چرا که اسپلیت ها علاوه بر تأمین دمای آسایش، رطوبت هوا را به شکل استاندارد کاهش می دهد و به خاطر نصب فیلتراسیون هوا آلودگی و آلاینده های محیطی را از بین می برد.

اسپلیت استانداردترین دستگاه تأمین سرمایش است که هم به زیبایی ظاهری خانه تأثیر می گذارد و هم غشای بیرونی دارد که حین کار کردن سر و صدای موتور کمتر شنیده شود در صورتی که کولرگازی این امکان را ندارد و سر و صدای زیادی تولید میکنددر عین حال کولرگازی پنجره ای نسل قدیمی کولرگازی است که هنوز هم مشتری خاص خودش را دارد.

عیب اصلی کولرگازی ها مصرف بالای انرژی و برق است که به لطف فناوری های پیشرفته اسپلیت ها مصرف برق متعادل تری دارد.

خرید اسپلیت ایران رادیاتورنصب کولرگازی ایران رادیاتور

گروه آموزش
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *