احداث خط اتوماتیک تولید مشعل پکیج در گروه صنعتی ایران رادیاتور

به گزارش گروه خبر به نقل از مجله صنعت تاسیسات شماره 187، گروه صنعتی ایـران رادیاتور، عضو انجمن صنعت تأسیسات، در ادامه روند توسعه واحدهای تولیدی خود اقدام به خرید خط اتوماتیک تـولید مشعل پکیج از یک شرکت معتبـر ایتالیایی نمود و با بومی سازی تکنولوژی ساخت مشعل، گامی مهم در کاهش واردات این قطعه به کشور برداشته شد. مشعل پکیج براساس رده بندی مشعلها در ردۀ مشعلهای اتمسفریک قرار می گیرد و رژیم جریان احتراقی حاکم بر آن از نوع نیمــه پیش مخلوط (Partial Premixed) است. در این رژیم، هوای احتراق به دو قسمت اولیه و ثانویه تقسیم می شود که احتراق مطلوب فقط در بــازه مشخصی از نسبت هوای اولیه بــه ثانویه صورت می گیرد و با انحراف این نسبت مشکلاتی نظیر ناپایداری یا افزایش آلاینده ها ایجاد خواهد شد.

با توجه به حساسیتهای ذکر شده، دقت ساخت پره های مشعل با تلرانسهای بسیار دقیق اندازه گیـری و کنترل می گردد. در حین فرآیند تولید تغییرات نقاط هندسی حساس اندازه گیری می شود و در صورت نــزدیک شدن به تلرانسهای مورد نظر، عیب یابی و اصلاح فرآیند امری اجتناب ناپذیر است.

در مرحله مونتاژ نهایی نیز پارامترهای مهم اثرگذار بر میزان آلاینده ها به دقت کنتــرل می شود و در نهـایت با تست عملکردی و آنالیز محصولات احــتراق در آزمایشگاه مجهز گروه صنعتی ایـران رادیاتور، مشعل برای نصب بر روی پکیج آماده سازی می شود. با توجه به پیچیدگی فرآیند های احتراقی، تنها چند شرکت مطرح در دنیا اقدام به ساخت مشعل پکیج می نمایند و معدودی از سازندگان بزرگ پکیج دیواری در دنیا موفق به ساخت این قطعه شده اند. لذا از منظر انتقال تکنولوژی ساخت و کسب دانش فنی، ایـن اقدام موفقیت بزرگی برای صنعت تأسیسات کشور به حساب می آید.

آخرین اخبار:

[vgpc id=”3833″]

گروه آموزش
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *