سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری چه دلایلی دارد؟

همانطور که می دانید در دسترس بودن آب گرم از اولویت های ساختمانی به شمار می آید، امروزه با پیشرفت تکنولوژی سیستم ها و تجهیزات متفاوتی توسط بشر اختراع شده که رفاه و آسایش افراد را فراهم می سازد.

امروزه به جای موتورخانه های قدیمی از پکیج دیواری در اکثر ساختمان ها به دلیل تأمین آب گرم استفاده می شود، این سیستم ها طوری طراحی شده است که همزمان قابلیت تأمین آب گرم مصرفی و آب گرم سیستم های گرمایشی ساختمان را به عهده دارند.

با توجه به نیازهای مشتری و همچنین پرکاربرد بودن این سیستم هاشرکت های بسیاری در خصوص طراحی و ساخت انواع مدل های پکیج دیواری در حال فعالیت هستند. با توجه به کوچک بودن ابعاد و وزن پکیج دیواری نسبت به پکیج زمینی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

پکیج دیواری های در دو نوع تک مبدله و دو مبدله در بازار عرضه می گردد، از برندهای مطرح در این زمینه ایران رادیاتور پکیج های با کیفیتی را تولید و در بازار عرضه می کند.

دلایل سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری

فشار آب:

اولین علت سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری افت فشار آب می باشد در صورتی که آب ورودی به دستگاه کم و زیاد شود شعله مکرر کم و زیاد می شود بنابراین در میزان حرارت و در نهایت دمای آب تأثیرگذار خواهد بود.

سنسور آب گرم:

یکی از قطعات اصلی در پکیج دیواری ها سنسور آب گرم می باشد سنسورها وظیفه گرم کردن آب ورودی به دستگاه را به عهده دارند زمانیکه به هر دلیلی سنسور دچار خرابی شود آب خروجی با نوسان دما مواجه می شود.

جرم گرفتن مبدل:

وظیفه پیش گرم کردن آب ورودی پکیج ها به عهده مبدل می باشدف بنابراین آب ورودی به دستگاه به طور مستقیم با مبدل ها در تماس بوده و بعد از مدتی دچار رسوب گرفتگی می شود و در نهایت آب خروجی با نوسان دمایی مواجه می شود.

سنسور آب گرم مصرفی:

این قطعه وظیفه اندازه گیری دمای آب را به عهده دارد، در صورتیکه سنسور خراب شده و دمای آب را به صورت اشتباه به برد اعلام کند آب نوسان دما داشته و سرد و گرم می شود.

خرابی فلومتر:

این قطعه وظیفه شناسایی و اندازه کیری دبی آب را به عهده دارد با خراب شدن فلومتر دبی آب به درستی اندازه گیری نشده و به همین دلیل باعث سرد و گرم شدن آب پکیج می شود.

شعله بلند:

در صورتی که شعله بیش از حد نرمال باز باشد آب در مدت زمان کوتاهی گرم شده و زمانیکه دما به حد مورد نظر برسد پکیج خاموش می شود بنابراین آب خروجی به سرعت سرد می شود.

خرابی فلوسوئیچ:

زمانیکه آب گرم را به تنهایی باز می کنید آب با دمای گرم در اختیار خواهید داشت، زمانیکه آب سرد را برای ترکیب با آن باز می کنید خواهید دید که آب به طور کلی سرد است خرابی فلوسوئیچ می تواند باعث سرد و گرم شدن آب می شود.

خرابی پرشر سوئیچ:

این قطعه کنترل آب در مدار پکیج را به عهده دارد، با خراب شدن و یا قطع و وصل شدن پرشر سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری را به همراه دارد، این قطعه کمترین میزان استهلاک و خرابی را دارد اگر همه موارد را چک کردید و مشکل برطرف نشد، امکان خرابی پرشر سوئیچ می باشد.

خرابی سنسور شوفاژ:

با خراب شدن سنسور شوفاژ میزان آب ورودی و خروجی با اخلال رو به رو شده و به همین دلیل نوسان دمایی به همراه خواهد داشت.

 

گروه آموزش
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *