رفع ارور دودکش در پکیج دیواری

روند کار پکیج دیواری:

روند کار پکیج دیواری به این صورت است که مشعل دستگاه از طریق سوخت ورودی، که در اکثر انواع پکیج دیواری این سوخت از نوع گاز طبیعی است، روشن شده و با گرم شدن آب درون منبع انبساط آن چرخه تولید آب گرم مصرفی و گرمایش آغاز می شود.

مهمترین قسمت چرخه کار کردن پکیج به خروج گازهای حاصل از احتراق در دستگاه مربوط می شود.

در گذشته سیستم های پکیج دیواری به اندازه زمان حال پیشرفته نبودند، بنابراین اگر کوچکترین مشکلی در خروج آلاینده ها از دستگاه صورت می گرفت، پکیج همچنان به کار خود ادامه می داد و چه بسا باعث خطرات جانی برای کاربران می شد.

اما خوشبختانه به رشد تکنولوژی و طراحی و تولید پکیج های هوشمند، احتمال وارد شدن آسیب از طریق پکیج به مصرف کننده بسیار پایین است.

مشکلات رایج در پکیج مرتبط با خرابی دودکش دستگاه

  1. سیستم آب گرم مصرفی گرمای مطلوب ندارد.
  2. پکیج به صورت انفجاری روشن می شود.
  3. پکیج به صورت مکرر خاموش و روشن می شود
  4. شعله پکیج زرد رنگ شده است.
  5. پکیج روشن نمی شود.

در نهایت خرابی دودکش و نمایش کد خطای دودکش در دستگاه به عدم روشن شدن پکیج ختم می شود.

 

نحوه رفع ارور پکیج 2

از جمله دلایل نمایش ارور خطای دودکش پکیج، عبارتند از:

  • خرابی فن دستگاه
  • وجود مشکل در پرشر
  • نقص در برد پکیج

چنانچه دستگاه با ارور دودکش مواجه شود، سرویسکار پکیج می تواند برای تست دستگاه بدون نیاز به برد و پرشر بر اساس مراحل زیر اقدام کند:

  1. تشخیص خرابی پرشر دستگاه بدون نیاز به پرشر اضافی

از آنجا که یکی از دلایل نمایش خطای دودکش در پکیج در خرابی پرشر دستگاه خلاصه می شود، برای اینکه بدون نیاز به پرشر اضافی از سالم یا معیوب بودن این وسیله مطمئن شویم، باید پرشر را به صورت جداگانه تست کنیم.

برای این منظور باید قبل از اینکه پکیج را روشن کنید، ابتدا فیش های پرشر را از روی پکیج جدا کنید. سپس دستگاه را ریست کرده و پس از روشن شدن فن دستگاه سیم های پرشر را یکسره کنید.

در صورتی که پکیج در این حالت، یعنی با وجود قطع بودن فیش های رابط پرشر به دستگاه روشن شود، نشان دهنده خراب بودن پرشر پکیج است، که نیاز به تعویض دارد.

  1. تشخیص خرابی فن پکیج

در چنین شرایطی دو حالت می تواند وجود داشته باشد، یا برد دستگاه خراب است که به فن فرمان روشن شدن نمی دهد و یا فن پکیج دچار مشکل شده و نیاز به تعمیر دارد.

برای تشخیص سالم یا معیوب بودن فن پکیج باید این قطعه را همانند پرشر دستگاه به صورت جداگانه چک کنیم.

برای این منظور ابتدا فیش های برق ورودی به فن از طریق دستگاه را قطع می کنیم، تا برق به برد دستگاه بازنگردد.

سپس برق 220 ولت را به سوکت های مربوط به فن دستگاه متصل می کنیم، چنانچه فن پکیج در این حالت به کار افتاد، به این معنی است که مشکل مربوط به برد دستگاه است که نیاز به تعمیر دارد.

در صورتی که با وجود برق ورودی به سوکت های فن باز هم این قطعه روشن نشد، نشان دهنده خراب بودن فن پکیج است.

 

ارور خرابی دودکش در پکیج که در نهایت به عدم روشن شدن این وسیله منجر می شود، از جمله مشکلات رایج و مهم در پکیج که باید هرچه سریع تر برای رفع آن اقدام شود.

توضیحات داده شده در این مطلب و فیلم داخل آن می تواند کمک بزرگی برای سرویسکارن پکیج در خصوص رفع عیب ارور دودکش بدون نیاز به برد و پرشر اضافی باشد.

نمایندگی ایران رادیاتور نیز با همکارای جمعی از متخصصین تعمیر و سرویس پکیج ، آماده ارائه خدمات به شما شهروندان تهرانی می باشد.

بنابراین چنانچه شما نیز با کد خطای دودکش پکیج و یا هر مشکل دیگری در دستگاه خود مواجه شدید، همین الان با ما تماس گرفته و یا فرم مخصوص درخواست سرویسکار متخصص را ارسال کنید.

گروه آموزش
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *