چگونه رادیاتورها را تمیز کنیم؟

امروزه همه ما می خواهیم که تأسیسات کار خود باشیم و این امر نیاز به دانش دارد، تیم تحقیقاتی ایران رادیاتور در این مقاله می خواهد به شما راهکارهای ساده ای آموزش دهد تا خودتان در منزل استادکار خود باشید.

امروزه بهترین وسایل گرمایشی رادیاتورها می باشند که با سرد شدن هوا مهمان خانه های ما می شوند، همانطور که می دانید با جابجایی فصول لازم است وسایل گرمایشی تمیز و پاکیزه شوند.

بعضی ها معتقدند زدودن گرد و غبار رادیاتورها فقط جلوه بصری فضا را افزایش می دهد، در صورتی که تمیز کردن رادیاتورها می تواند تا حدودی هزینه های سرویس رادیاتور را کاهش دهد و عملکرد بهتری برای شما داشته باشد.

درون منزل همه ما آلودگی های مختلفی وجود دارد، از پرزهای فرش و مبل گرفته تا نیکوتین و دودهایی که افراد سیگاری در خانه پراکنده می کنند، با اضافه کردن این گرد و غبار متوجه می شوید که تا چه اندازه می توانند روی گرمایش و عملکرد رادیاتورها تأثیرگذار باشند.

در اینجا می خواهیم راه های تمیز کردن رادیاتور را ارائه دهیم

وسایل مورد نیاز:

حوله، سطل آب، صابون، گردگیر دستی، اسفنج، جاروبرقی، چوب بلند، پارچه

قبل از شروع تمیزکاری باید ابتدا رادیاتورها خاموش شوند چرا که ممکن است دچار سوختگی شوید.

در گام اول با چرخاندن اهرمک چرخان و قرار دادن آن بر روی عدد صفر این کار انجام می ‌شود و خوب صبر کنید تا رادیاتور کاملا سرد شود.

در گام دوم برای از بین بردن غبار های موجود بر روی لوله ها از جاروبرقی استفاده کنید. لوله باریک را به جاروبرقی متصل کنید و تمامی نواحی لوله را جارو کنید تا غبار یا حتی تار عنکبوت های سالیان دور از روی آن برداشته شود.

در گام سوم یک سطل آب و کف (مایع ظرفشویی) را برداشته و با یک پارچه نرم و یا اسفنج نرم بر روی پنل دست بکشید.

پس از کف سابی با کمک یک پارچه خشک نرم کف باقی مانده بر روی پنل را تمیز کنید. همچنین می توانید برای سهولت در کار از اسپری های چند منظوره استفاده نمایید. بگذارید اسپری چند لحظه بر روی رادیاتور بماند. اما اگر پنل بشدت خاک گرفته است بهتر است ابتدا با همان اسفنج نمدار بر روی پنل بکشید و آن را غبار روبی کنید.

برای پاک کردن سمت دیوار بهتر از طی یا دستمالی که قابلیت متصل شدن به طی را داشته باشد، استفاده کنید و حتماً این کار را با دقت کامل انجام دهید زیرا ممکن است باعث زنگ زدگی رادیاتور شود. استفاده از سشوار با فاصله می تواند در این کار به شما کمک کند. پس از انجام مراحل فوق کار تمام است اینک شما می توانید پیچ رادیاتور را باز کنید.

جمع بندی

تمیز کاری از جمله کارهایی است که در طی روز به آن زیاد می پردازیم و درگیر آن هستیم. در این مقاله چند گام ساده که باعث تمیز کردن رادیاتور می ‌شود را بیان کردیم. نکته مهم این بود که بهتر از قبل از شروع فصل سرما این کار را انجام دهید و حتماً اطمینان داشته باشید که شوفاژ را کاملا خاموش کرده اید. اینک نوبت شماست که دست به کار شوید.

گروه آموزش
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *